BRUG CONONA-SITUATIONEN KONSTRUKTIVT


Sidder du med din virksomheds markedsføring?

Så har COVID-19 med garanti givet dig hovedpine og presset dig til at tage svære beslutninger. 
Mange virksomheder befinder sig netop nu i en uvant situation, men ”ventetiden” skal bruges fornuftigt!
Når krisen er ovre, forventes konkurrencesituationen at være skærpet - så der skal mere til, for at skille sig ud og blive positivt bemærket ude i markedet. 

Lige nu har du tiden til, at få gjort noget ved de ting, som længe har trængt til en hånd. 
Vi hjælper dig igang, så nedenfor er en række idéer til, hvordan du kan bruge tiden konstruktivt, nu hvor du måske ikke har fysiske gæster/kursister/besøgende/kunder i din virksomhed eller en ukontrollerbar mailbox.

20 TING DU KAN BRUGE COVID19-TIDEN PÅ...

Web

1. Gennemgå jeres hjemmesidetekster

Er jeres hjemmesidetekster opdaterede i forhold til dem I er i dag – og de produkter I leverer?
Vi ser tit, at teksterne på hjemmesiden er ret korte, gamle eller lidt misvisende - og det er super ærgerligt.
Det er nemlig vigtigt for dine besøgende, at teksterne er korrekte i forhold til de produkter, samarbejdspartnere og kunder I samarbejder med.
Det er derfor godt, at du jævnligt får gennemgået tekster på hjemmesiden, for at se, om der er noget som skal skrives om, tilføjes eller fjernes.

Når du så er i gang med teksterne, så få kigget på, om du kan snige søgeord ind i teksterne.
Derudover er et godt generelt råd, at der skal være over 300 ord på hver side på jeres hjemmeside.


2. Opdater jeres referencer

I har helt sikkert skuffen fyldt med glade kunder, så få dem på hjemmesiden!
Se om der er kunder som skal tilføjes under referencer eller kunder, som giver mening at fjerne.

Har I ikke et reference-menupunkt på jeres hjemmeside, så er tiden måske kommet?
Det er kun jer som ved, om punktet giver mening, i forhold til at øge jeres chancer for salg og inspiration til mersalg.


3. Start webshoppen

Hvis I har gået med overvejelserne om en webshop, så er tiden nu kommet til, at I kan undersøge markedet, og få gjort noget ved det.
Vi ved, at der er mange muligheder og forskellige systemer, som kan være svære at danne sig et overblik på. Vi har derfor forsøgt at beskrive de fire løsninger vi I Synergi arbejder med.

Du kan se fordele/ulemper på de fire webhops her.


4. Opdatér jeres profilbilleder

Billederne fotografen tog for 5 år siden er gode, enig. Men jeres kunder har kigget på dem længe.
Så overvej, om det ikke kunne være en idé, at få taget nye stemningsbilleder og profilbilleder af jeres virksomhed til brug på jeres hjemmeside, grafiske design og i jeres digitale markedsføring på fx. Sociale Medier.


5. Ensret jeres hjemmesidedesign

Stemmer designet på jeres tekstsider ikke overens med jeres grafiske identitet ? Så  er tiden inde til at få det rettet. Ofte ser vi at designet er skredet lidt, så der ikke længere er "ro" på siderne, når der klikkes rundt på hjemmesidens tekstsider. Brug lidt tid på at få tilrettet, så der fremadrettet er en ensretning på tekstsidernes design.

 

Design

6. Bliv skarp

Har du længe overvejet at få re-designet jeres logo, få udarbejdet en emailsignatur, nye PowerPoint skabeloner til præsentationer, brevpapir eller andet. Så er det nu du har tiden til at få gjort dig overvejelserne.


7. Forbered messestanden

Hvis jeres messe er rykket, som følge af Coronasituationen, så har du pludselig fået god tid til, at gennemtænke jeres stand-design med gimmicks, bagvæg, beachflag, roll-ups, flyers, foldere mm.

Hvis du har brug for inspiration eller vejledning, så kan du se vores inspirationskatalog her.


8. Lagerstatus

Hvilken folder var det nu, at du manglede i salgsmappen?
Mange af vores kunder får akut genoptrykt kuverter, brevpapir, foldere mv. - så måske er tiden inde til at gå en tur på lageret og tjekke hvad I mangler !
Der er penge at spare ved at få bestilt lidt større mængder, hvis I alligevel ved I får tingene brugt.
Så, er der styr på jeres lagebeholdning af foldere, visitkort, brochurer, flyers, brevpapir og kuverter? 


9. Korrekturlæsning

Hadetjans, we know. Men ved lige at kaste et par øjne på jeres brochurer og foldere, opdager du måske, at der mangler produkter, kontaktpersoner eller info i jeres kataloger?


10. Skab indhold

Lige nu har du tiden til, at få tænkt grundigt over indholdet i den profilfolder eller produktkatalog du længe har savnet. Så få sat projektet igang, skriv teksten og få udformet den profilfolder du længe har savnet.

 

 

Digital

11. Nørd nørd nørd...

Måske er det længe siden du sidst har besøgt jeres Google Analytics-konto. Derfor vil det være en rigtig god ide og måske en aha-oplevelse, når du får logget ind og  undersøgt jeres data. Find ud af om dine besøgende er smuttet igen, kort tid efter at de er kommet ind på din hjemmeside - og om du hægter dine besøgende af på nogle af dine tekstsider.

Har du brug for hjælp til at fortolke dine data - så giv os et kald på 7027 9003.


12. Opdater jeres SEO-tekster

Er der styr på jeres SEO-tekster?
Måske er SEO-title og description-felterne tomme, da de ikke lige blev prioriteret, inden jeres løsning gik live. Det kan også være, at SEO-teksterne ikke har være tjekket eller opdateret længe. Eller måske var du slet ikke klar over, at de er vigtige?
Uanset hvad, så brug tiden til at få udarbejdet gode SEO-tekster, som kan hjælpe med at gøre jer synlige på Google.

Har du brug for gode råd, eller hjælp til at få skrevet SEO-teksterne, så læs mere her.


13. SoMe content

Jeres virksomhed har helt sikkert en konto på et eller flere sociale medier som LinkedIn, Facebook, Instagram mv. Netop nu har du tiden til, at få planlagt og udarbejdet materiale til opslag og kampagner. Så frem med kalenderen, og få produceret en masse godt indhold.

Hvis du planlægger dine opslag til automatisk offentliggørelse, så husk at sørge for at tjek de planlagte opslag løbende, så du ikke får offentliggjort noget, som ikke længere er relevant.


14. Google My Business

Har du fået opsat jeres virksomhedsprofil ? eeeellers er det en rigtig god idé!
Hvis ikke I selv opsætter jeres profil, så skabes profilen automatisk ud fra informationer og billeder, som Google selv finder.
Det er bare lidt pænere, at få vist jeres flotte miljøbilleder, frem for jeres hovedbygning fra en ærgerlig vinkel fra Google Street View.


15. Digitalt sundhedstjek

Gennemgå din digitale kommunikation på hjemmeside, SoMe konti og værktøjer – måske er der behov for en ensretning/opstramning?

Vi tilbyder også et digitalt sundhedstjek, hvor vi gennemgår hele din digitale profil. Måske friske øjne på din virksomhed, kan give dig den sparring og hjælp til at stå stærkere? Du kan læse mere her.

 

 

Skiltning

16. Facadeskiltning eller pylon

Har I en genial placering i forhold til synlighed – eller er I svære at finde?
Få skabt vished om jeres eksistens med tydelig facadeskiltning, pyloner og bannere.

I Synergi har vi en facade mod en stærkt trafikeret vej. Det giver os mulighed for, at opsætte facadebannere med budskaber, tilbud og informationer, som skaber synlighed omkring os og vores placering.
Måske I har samme mulighed?


17. Nudging

Virker ”det er forbudt-skiltene” ikke, så få udarbejdet skilte, som i stedet hjælper folk til at tage de rette beslutninger. De færreste bemærker og læser en 10-punkts reglementsliste, ved indgangen til svømmehallen - så kommuniker i stedet reglementet med humor og tiltag, som får folk til at bemærke, at de skal handle anderledes/korrekt.

Lige nu har du tiden til at tænke over, fx. hvor irriterende det er, at jeres besøgende overser, at de skal sortére skraldet. Så hvad kan I gøre anderledes, så I hjælper på rette vej?


18. "Hvor er informationen"

Hvis det er et spørgmål du kan genkende, så lyder det til I mangler henvisningsskilte eller folier.


19. Bildeko

Hvorfor ikke få synliggjort jeres virksomhed, når firmabilerne alligevel kører rundt i trafikken?
Der er mange måder at skabe synlighed på, men firmabilerne er nok dem, som kommer mest rundt i jeres arbejdsområde.
Du kan se eksempler og mere her.


20. Opdater dørskiltene

Måske I har flyttet rundt på kontoret eller også har kunderne svært ved at finde Jytte?
Det kan løses ved at få opsat eller justeret jeres dørskilte. Og lige nu har I tiden til at skrue og banke, da flere af jeres medarbejdere formegentlig arbejder hjemmefra og I ikke har så mange fysiske gæster i jeres virksomhed.
Du kan se mere her.

HVORDAN KAN VI
HJÆLPE DIG?

Kontakt direktør og projektleder Thomas, hvis du har spørgsmål til hvad Synergi kan tilbyde dig.

Thomas arbejder til dagligt med projektledelse inden for grafisk design, web og digital. Har du en hasteopgave?
Så står Thomas altid klar til at hjælpe dig videre.

 

Thomas
THOMAS BAGGER HANSEN

Mail: th@synergi1.dk
Tlf.: 70 27 90 03