SOCIALE MEDIER (SOME)


Skaber din virksomhed værdi på Facebook? Instagram? LinkedIn?
Eller dem alle sammen på én gang?


Vi ved, hvordan du skaber professionelle og nærværende virksomhedsprofiler på de sociale medier, der rammer din målgruppes behov.

PROFESSIONELLE VIRKSOMHEDSPROFILER

Mange virksomheder drømmer forgæves om et viralt gennembrud med deres opslag på de sociale medier. I stedet bør de sociale medier som Facebook, Instagram og LinkedIn bruges professionelt til at skabe værdi for virksomhedens relevante målgrupper.

Vi ved, hvad der fungerer på de forskellige platforme og hjælper gerne med grundig gennemgang af dit brands digitale profil.


Glem B2B og B2C – nu er det People To People

Tidligere var der meget fokus på at kommunikere enten B2B (Business To Business) eller B2C (Business To Consumer), men i dag er det P2P: People to People.

De sociale medier udvisker grænsen mellem privat- og arbejdsliv, der gør, at privatpersoner i højere grad finder inspiration til deres arbejdsliv, kommende medarbejdere og branche know-how på tværs af platformene. Det betyder, at rigtig mange brugere også følger virksomhedsprofiler på de sociale medier og ser deres opslag både i fritiden og arbejdstiden.

Dermed har du mulighed for at kommunikere til din virksomheds målgruppe døgnet rundt!


Vær aktiv på virksomhedens SoMe-profiler

Der er mange forskellige platforme, din virksomhed kan være ’social’ på, men hvilke skal du vælge? Den gyldne regel for virksomheder på sociale medier er: Har du en profil, så forventes der en aktiv profil. Først og fremmest er det vigtigt at få styr på, hvorfor din virksomhed skal være aktiv på et specifikt medie. Hvad er formålet? Hvad skal kommunikeres og til hvem? Hvornår er det en succes? Har vi ressourcerne til at skabe værdi på mediet?

Hvis en virksomhed har flere sociale medie-profiler, de sjældent benytter, så er de bedre tjent med at lukke kontoen og skabe værdi et andet sted. Ellers kan profilen have den stik-modsatte effekt end ønsket.

Og husk så ikke at ’spamme’ dine følgere med tilbud, for mange opslag og information, som virksomheden gerne vil formidle, men som målgruppen egentlig ikke gider høre.


Skab værdi med dit brand, budskab og de rette sociale medier

Virksomheder med succes på de sociale medier formår at skabe sammenhæng mellem brand, budskab og målgruppens interesser med indhold, som brugerne vælger til og samles om.

Så inden I bevæger jer ind i junglen af sociale medieplatforme og opretter en masse profiler, er det en god idé at tage en snak med os.

Vi har et stort kendskab til Facebook, Instagram og LinkedIn og ved, hvordan du bedst muligt får det optimale ud af din hjemmeside i samspil med din virksomheds sociale medier.

HVORDAN KAN VI
HJÆLPE DIG?

Kontakt projektleder Louise, hvis du har spørgsmål til Ssociale medier.

Louise koordinerer indkomne opgaver mellem kunder, kollegaer og leverandører og sørger for at sammensætte det team, der løser din udfordring bedst og hurtigst muligt.

 

 

Louise
LOUISE NEUMANN FRANDSEN

Mail: lf@synergi1.dk
Tlf.: 70 27 90 03