C A S E
DESIGN AF TRYKSAGER I HØJ KVALITET
Kunde: Danske Døves Landsforbund
Materiale: Design af blade og magasiner
DDL – arbejder for tegnsprogstalende døve og hørehæmmede
Danske Døves Landsforbund (DDL) er en interesseorganisation, der kæmper for tegnsprogstalende døve og hørehæmmedes vilkår i samfundet. Drivkraften i DDLs arbejde tager udgangspunkt i, at tegnsprogstalende døve og hørehæmmede kan det samme som alle andre – undtagen at høre. Derfor har de krav på at have de samme muligheder og glæder i livet som alle andre.
Hjælp til indsamlinger og unikke gaver
Organisationen DDL er afhængig af bidrag fra privatpersoner for at kunne gøre en forskel. Derfor samler DDL ind til forskellige og vigtige mærkesager to gange om året. Her hjælper Synergi blandt andet med at udarbejde en forårs- og juleindsamling. Der designes et indsamlingsbrev med tekst og fotos om den pågældende mærkesag - i foråret 2019 var der fokus på døve og jobmarkedet. Brevet udsendes i en specialdesignet kuvert, og der følger altid en lille gave med i form af gavemærker, julekort eller lignende.
Design af blade og magasiner
Derudover designer Synergi årligt bladet Døves Jul, der er et kampagnemagasin, som bliver solgt hvert år op til jul. Døves Jul er fyldt med spændende artikler og historier om døve, tegnsprog og kultur. Forsiden prydes hvert år af en kendt person med et tilhørende interview inde i bladet. I 2018 var det Pelle Hvenegaard og tidligere har Anders Samuelsen og Ghita Nørby også været at finde på forsiden.




Gennemgående visuel identitet
Udover indsamlinger og magasiner, har Synergi også udarbejdet DDL's visuelle identitet og re-designet deres logo. Vi designer og layouter også DDL's medlemsblad Døvebladet to gange om året og udarbejder diverse brochurer og flyers. Gennem det mangeårige samarbejde har Synergi opnået viden om målgruppen, der kræver små designmæssige hensyn. Mange af DDL's ansatte er døve, så al kommunikation foregår via mail eller tolk. Det er en rigtig spændende proces, og vi værdsætter et samarbejde med en organisation, der har så vigtig en mission.
Skal din virksomheds medlemmer også forkæles med kvalitetsdesign og tryksager?





